Úvod Recenze knih

Město: Čestlice
Rok vydání: 1996
Počet stran: 110
ISBN: 80-85936-11-9
cena : 80-90 Kč

Anotace

Choroby slinivky břišní patří k chorobám, jejichž průběh lze dobře ovlivnit dietou. Při jejím nedodržování může docházet ke zhoršením bolestí břicha, k hubnutí, podvýživě a nutností umístit pacienta v nemocnici.

Naše recenze

Kniha se zaměřuje především na pacienty, kteří mají problémy se slinivkou břišní. Kniha má být pro ně návod, jak zmírnit své obtíže pomocí diety. V úvodu knihy budete seznámeni se základními informacemi o nemoci a také s terminologií používanou v knize. V další kapitole vám lékař odpoví na otázky, které pacienty nejčastěji s touto nemocí zajímají. Dále tu jsou i informace pro zdravotníky a poučené laiky. V této části se dozvíte více o historii nemoci, anatomii slinivky břišní, její fyziologii, o diagnostice choroby a její léčbě. Následně se autoři již zaměřují na samotnou dietu. Nejdříve obecně radí nemocným a přibližují zásady pankratické diety, a to při akutní i chornické pankreatitidě a také popisuje technologii přípravy pokrmů. Zbytek publikace je věnován receptům, které jsou vhodné na pankreatickou dietu. Najdete tu četné recepty na polévky, zavářky do polévky, přílohy, omáčky, masité pokrmy, masa sekaná, pokrmy s menším množstvím masa, bezmasé pokrmy, zeleninové pokrmy, sladké pokrmy teplé, moučníky, zeleninové saláty pomazánky a pěny a v závěru najdete příklady jídelních lístků. Kniha je psaná věcně, je praktická a přehledná. Jde především o to, aby pacient si osvojil možnosti správné stravování. Publikace je však doplněná i základními informacemi o slinivce břišní. Kniha je sice bez obrázků, ale i tak je přehledná. Důležité informace jsou zvýrazněné.